Google Ads: Tipy pro pokročilé

I profesionálové si občas mnou ruce nad tím, jak si ušetřit práci při správě PPC reklam. Nemusí nutně jít o úsporu času, ale třeba i energie nebo toho nejdůležitějšího – financí. Tipy níže vychází z vlastní potřeby najít novou cestu, respektive ze snahy ulehčit si práci při správě kampaní. Má ochota se naučit něco nového pak šetří klientům peníze. Jak? 

Práce je efektivnější, rychlejší a pro mě přehlednější. Tento článek není určen pouze pro PPCčkáře “profíky”, ale pro všechny, kteří se rádi vzdělávají a chtějí objevit neobjevené. Pro některé z Vás nebudou níže sepsané tipy ničím novým, pro mnohé ale znamenají další pramen inspirace a motivace k lepší správě PPC kampaní. Dost už bylo textu, pojďme na věc! 

TIP #1 Vytvoření poznámky pro připomenutí si práce

Pokud spravujete více kampaní, které jsou cílené vždy na něco jiného, je dobré si neustále udržovat přehled. Lze využívat nástroj zpětné kontroly provedených změn. Pokud máte nějaký časový fond na daný projekt, potřebujete se velmi rychle zorientovat. Už během prvních vteřin po načtení účtu, budete mít díky vytvořeným poznámkám přehled. 

Poznámky můžete přidávat i zpětně. Tzn., pokud jste dělali něco 1.6, ale zapomněli jste si to poznamenat, můžete poznámku přidat zpětně. Ve finále lze také nástroj použít pro transparentní vykazování práce. 

Tip #2 Dohledání cesty uživatele předtím, než konvertuje na stránce

Používání Google Ads jde ruku v ruce s analytickým nástrojem Google Analytics. Užitečnou funkcí GA je dohledání konverzní trasy uživatele v rámci placeného vyhledávání. Co nám takové zjištění řekne? Ano, v Adsech lze přímo vidět z jaké kampaně přišla konverze. Funkce GA slouží pro dvojité ověření správnosti údajů v GAds. Zároveň lze použít hlubší vizualizaci konverzní trasy, např. na základě klíčového slova, vyhledávacího dotazu, reklamní sestavy…

Jednoduše v GA otevřete modul Konverze –> Vícekanálové cesty –> Nejčastější konverzní trasy a dále postupujte dle obrázku. 

TIP #3 Používání seznamů vylučujících klíčových slov

Aktivní správa znamená vylučování vyhledávacích dotazů, ale také klíčových slov. V rámci vyhledávacích dotazů se jedná o vylučování nerelevantních dotazů, které se vážou k Vámi zvoleným klíčovým slovům a jejich použití v určité shodě. Vyhledávací dotazy lze vylučovat v libovolných shodách, případně je shromažďovat do seznamů, které lze používat následně pro jakoukoli kampaň. Pokud kampaň vypnete a nehodláte ji duplikovat, ale vytvořit znovu, hodí se Vám takto vytvořený seznam. 

Druhu možností je vylučování klíčových slov. Hodí se zejména pro vyloučení brandových výrazů konkurence, nebo nevhodných slov v rámci slovní fráze. Uveďme si krátký příklad:

Klient má byznys “Novák fitness centrum”. Fitness center je ale po Budějicích mnohem více, proto si klient vyloučí v seznamu vylučujících slov slova konkurence. Může s nimi pracovat v samostatné kampani na brandové výrazy konkurence. 

Chcete mít neomezený přístup ke studnici informací?

Váš email je jediné, co potřebuji. Díky emailu se můžeme spojit a Vy tak budete neustále v přehledu. PS: Nebojte, hrnce neprodávám. Daruji Vám pouze takovou maličkost. Čas a znalosti, které mám.

    TIP #4 Správně vymezené lokality

    Poměrně skrytá funkce. Google v základním nastavení doručuje reklamy lidem, kteří jsou nebo se pravidelně pohybují ve vašich cílových lokalitách nebo o ně projevili zájem. Google tuto možnost zároveň označuje jako doporučeno. Toto nastavení může znamenat, že se reklama zobrazí lidem, kteří mají zájem o České Budějovice, ale reálně se nacházejí v Praze. 

    Typickým příkladem je návštěva fitness centra, plaveckého bazénu atp. Pokud chcete zobrazovat reklamu pouze v této lokalitě překlikněte na: “Přítomnost: lidé, kteří jsou nebo se pravidelně pohybují ve vašich cílových lokalitách”

    Jak na to: Nastavení kampaně –> Lokality –> Možnosti lokality –> Cílení/ Vyloučit 

    #TIP 5 Pokazilo se něco tak, že máte obavy, že to nepůjde napravit?

    Může se stát, že si omylem vymažete kampaň, změníte nastavení kampaně, ale nepamatujete si, kdy jste tuto změnu provedli, případně o jakou změnu se jedná. I na tohle Google myslí. Díky nástroji “Historie změn” si můžete vizualizovat na základě vyfiltrovaného období všechny provedené změny v účtu. Tyto změny můžete i obnovit do původního stavu. 

    #TIP 6 Omezení doby, kdy je možné se dovolat skrze Ads reklamu

    Používáte rozšíření pro možnost telefonování? Pracujete v nějaké otevírací době, ale Vaše reklama běží celý den? Co když někdo bude volat mimo pracovní dobu a Vy máte pouze pevnou linku? 85 % uživatelů, kteří se nedovolají vyhledají jinou možnost – konkurenci.

    Omezte tedy použití tohoto rozšíření pouze na časy, kdy máte otevřeno.

    Jak na to: Kampaň – rozšíření reklamy – Volání – rozšířené možnosti – omezení času dle potřeby.

    Závěrem...

    Google v sobě ukrývá mnoho funkcí, které ale logicky nelze objevit ihned. Přicházejí postupem času, stejně jako přicházejí zkušenosti. Všechny zmíněné tipy se specializují na různé oblasti správy PPC kampaní. Bohužel zároveň nelze výlučné napsat, že jdou použít pro kampaně v rámci druhého PPC systému Sklik. Další tipy pro ulehčení práce v Google Ads a případně i Skliku přinesu v následujících článcích. 

    Děkuju za Váš čas a věřím, že jsem Vás alespoň trochu obohatil. Přesně pro takové účely jsou tyto články psané – přinášet praktické tipy, a ne krást Váš drahocenný čas. 

    Hledáte vhodného člověka pro správu Vašich kampaní?

    Už zbývá jen poslední krok ⬇️